Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na sprawowanie nadzoru nad projektowaniem i budową trasy S16 Knyszyn-Krynice oraz obwodnicą Białobrzeg w ciągu DK-8.
Trasa S16 od węzła Knyszyn, który ma powstać w ramach budowy tego odcinka, będzie prowadziła do okolic Krynic, gdzie połączy się z projektowaną drogą ekspresową S19 (na planowanym węźle Dobrzyniewo). Od tego miejsca S16 wspólnym przebiegiem z S19 pobiegnie do węzła Białystok Zachód (d. Choroszcz), gdzie połączy się z istniejącą drogą ekspresową S8.
Trasa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. W pasie rozdziału pozostanie rezerwa o szerokości co najmniej 5 metrów.
Z kolei w przypadku obwodnicy Białobrzeg powstanie jednojezdniowa droga o długości blisko 3,5 kilometra. Nowy fragment będzie spełniać standardy właściwe drodze głównej ruchu przyspieszonego, co oznacza m.in. szerokość pasa ruchu na poziomie 3,5 metra oraz parametry w zakresie nośności umożliwiające przenoszenie obciążeń rzędu 115 kN na oś.
Początek i koniec trasy przewidziano na rondach na południe i północ od miejscowości, które połączą ją z istniejącym przebiegiem DK nr 8. W ramach inwestycji powstanie szereg obiektów inżynierskich, w tym ponad 900-metrowa estakada nad Kanałem Augustowskim i rzeką Nettą. Wybudowane zostaną też drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót oraz zarządzanie kontraktem. W obu częściach zwyciężyła oferta firmy MGGP. W pierwszym przypadku umowa opiewać będzie na ok. 8,7 mln zł, a w przypadku obwodnicy Białobrzeg umowa ma opiewać na ok. 8,9 mln zł.
Przypomnijmy, że latem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowę na zaprojektowanie i wybudowanie obejścia Białobrzeg. Kontrakt o wartości ponad 181 mln zł zrealizuje Strabag. Wykonawca na prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będzie miał 39 miesięcy. W okresie realizacji robót budowlanych nie zostaną uwzględnione okresy zimowe, to jest od 16 grudnia do 15 marca. Zgodnie z harmonogramem prac, kierowcy będą mogli z korzystać z nowej drogi w 2028 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.